Freemium

Kaj je freemium?

Beseda freemium je kombinacija besed “brezplačno” in “premium”. Poslovni model Freemium ponuja osnovne storitve brezplačno, vse dodatne funkcije ali storitve pa se zaračunajo.

Ko se odločite za pristop freemium, s svoje prodajne in marketinške ekipe dvignete breme izobraževanja. Stranka je odgovorna, da opravi lastno raziskavo in izbere brezplačno ali premium možnost.

Namen modela pridobivanja freemium je zmanjšati stroške pridobivanja strank. Ponudba brezplačne različice vašega izdelka ali storitve omogoča, da postane bolj dostopna za veliko število strank.

Kako dobiti freemium

Ta poslovni model je dokaj preprosto implementirati. Ko dosežete uspeh s svojim izdelkom ali storitvijo, morate omejiti uporabnike brezplačne stopnje. To jim omogoča, da se odločijo, ali želijo vlagati v premium funkcije.

Obstajajo tri vrste omejitev, ki jih lahko uporabite, vendar podjetja običajno uporabljajo kombinacijo le-teh.

  • omejena podpora – različen dostop do podpore strankam prek stopenj
  • omejene funkcije – ponujajo dodatne ali razširjene funkcije za plačljive nadgradnje
  • kvote uporabe – omejevanje števila uporabnikov, kvote prostora za shranjevanje itd.

Primeri freemiuma

V resničnem življenju lahko pogosto vidite izdelke freemium. Številna podjetja s programsko opremo in internetom, ki imajo široke trge in svojim strankam ponujajo stalno vrednost, močno uporabljajo poslovni model freemium.

Oglejmo si nekaj izmed njih:

Zapier

Zapier ciljna stran

Ta spletna aplikacija, ki svojim uporabnikom omogoča povezovanje različnih digitalnih orodij prek zaporedij samodejnih sprožilcev – »Zaps«. V brezplačni ravni lahko njeni uporabniki ustvarijo pet Zapsov, kar jim daje okus, kako močna je lahko ta aplikacija.

Omejene premium funkcije vključujejo:

  • število Zaps
  • interval sinhronizacije – čas, ko Zap preveri nove podatke
  • število uporabnikov – za velike organizacije Zapier spodbuja nadgradnje, saj ponujajo orodja za sodelovanje in mape v skupni rabi

Zapier je odličen primer freemium podjetja, ki uporablja zelo ciljno usmerjen pristop za povečanje svojih prihodkov in spodbuja brezplačne uporabnike, da nadgradijo na premium različico.

Spotify

Ciljna stran Spotify

Ena najbolj znanih in najuspešnejših brezplačnih aplikacij je Spotify. Uporabnikom omogoča pretakanje glasbe iz svojih računalnikov ali telefonov. Uporablja poenostavljen model pridobitve freemium, tako da preprosto zagotavlja bolj prijetno izkušnjo, če uporabniki preklopijo na premium različico.

Premijska različica vključuje:

  • izboljšana kakovost zvoka
  • seznami predvajanja brez povezave
  • Pretočno predvajanje brez prekinitev – uporabnikom ni treba vsakih nekaj pesmi obravnavati oglase
  • Spotify Connect – omogoča uporabnikom, da aplikacijo povežejo s svojimi pametnimi televizorji, zvočniki itd.

Mailchimp

Ciljna stran Mailchimp

Ta programska oprema za e-poštno trženje omogoča svojim uporabnikom, da zbirajo e-poštne naslove svojih naročnikov, pošiljajo avtomatizirana glasila in številne druge. Prijavite se lahko brezplačno, vendar se za uspešno e-poštno marketinško kampanjo večina tržnikov odloči za premium različico.

Med njegovimi plačljivimi funkcijami lahko najdete:

  • A/B testing
  • Napredna segmentacija – omogoča ciljanje na uporabnike na podlagi prilagodljivih in neomejenih pogojev
  • blagovna znamka po meri
  • customer journey builder – sending automated targeted messages based on how your customers interact with your business
  • vedenjsko ciljanje
  • 24/7 podpora po e-pošti in klepetu

Prednosti freemiuma

Ta pristop najbolje deluje kot model pridobivanja strank, čeprav ga je mogoče uporabiti za povečanje prihodkov vašega podjetja. Vaše podjetje lahko pritegne široko občinstvo uporabnikov. S strankami lahko zgradite odnos, ne da bi jim morali plačati za vaše storitve, če tega ne želijo.

Poleg tega lahko uporabniki odkrijejo vaše izdelke z izkušnjo iz prve roke in nato širijo zavest v svoje družbene kroge. To vam omogoča zvišanje stopnje konverzije brez dodatnih stroškov.

Medtem ko stranke, ki plačujejo, ustvarjajo prihodke, lahko podatke in podatke o uporabnikih zbirate prek brezplačne različice. Ti podatki so dragoceni za analizo, ki se lahko uporabi za prikaz ciljanih oglasov.

Freemium model je idealen za manjša podjetja ali startupe. Zagotavlja ogromno prepoznavnosti blagovne znamke, ne da bi porabili preveč svojega proračuna za trženje in prodajo.

Kako pridobiti uporabnike freemium

Obstaja veliko načinov za pridobitev uporabnikov freemium in so v veliki meri odvisni od pristopa in potreb vašega podjetja. Glede na to obstaja nekaj nasvetov, ki jih lahko uporabite, da svoje začetne uporabnike spremenite v plačljive stranke.

Ustvarite občutek nujnosti. Sporočite svojemu uporabniku, da je brezplačna stopnja omejena in če želi uživati v vaših storitvah, jih mora čim prej nadgraditi. Obdobje, ki ga zagotovite brezplačno, je odvisno od osebnosti kupca vašega podjetja, vendar so najpogosteje uporabljeni 7-dnevni, 14-dnevni (LiveAgent, Dropbox) ali 30 -Dnevi (Netflix, HubSpot).

Uporabite lahko tudi kampanjo za e-pošto. Pošljite nadaljnja e-poštna sporočila svojim strankam v času brezplačnega obdobja, da bodo ostale vključene v vaš izdelek. To bi lahko bilo preprosto “Hvala!” sporočila ali celo vadnice, kako nadgraditi na premium različico.

Kako pridobiti uporabnike freemium - App - Uploads - 2021 - 10 - Research 13 Illu.svg

Drug način konverzije uporabnikov je, da jim ponudite popust ali promocijo. Ni vam ga treba ponuditi samo težkim uporabnikom. E-poštna sporočila lahko preprosto pošljete številnim uporabnikom s časovno občutljivim popustom ali darilom, če se prijavijo na plačljivi načrt.

Kaj je freemium monetizacija?

Preprosto povedano, to je način, kako lahko vaše podjetje zasluži denar z uporabo modela freemium.

Ideja te oblike trženja je pridobiti čim več uporabnikov z zagotavljanjem brezplačne različice vašega izdelka. Pomemben del je, da jih pritegnete in privabite, da se odločijo za premium plačljivo različico. Ta pristop ponuja odlično priložnost za monetizacijo in trajnostni tok prihodkov.

Kolikšen odstotek plačuje freemium?

Na splošno bi si morali prizadevati za skromno stopnjo konverzije freemium od 2 do 5 odstotkov uporabnikov. Nekatera podjetja, kot je Spotify, imajo veliko višjo pretvorbo stopnja 46 %.

Seveda so ti statistični podatki močno odvisni od različnih dejavnikov, kot so vaša baza strank, nakupi aplikacij in vrste uporabnikov, ki jih vaša aplikacija pritegne.

Če želite stvari postaviti v perspektivo, 54 % razvijalcev aplikacij uporablja model freemium in 33 % podjetij s tem zasluži največ denarja.

Optimizacija stopnje konverzije freemium

Ugotoviti, kaj motivira uporabnike, da postanejo plačljive stranke, je lahko težavna naloga. Poglobiti se morate v to, kaj vaše stranke spodbuja k nadgradnji in zakaj še naprej plačujejo ceno vaših storitev.

Tukaj je nekaj nasvetov, ki jih lahko uporabite za povečanje stopnje konverzije freemium:

1. Ustvarite odličen izdelek

Vprašajte se, katere boleče točke izdelek rešuje? Zakaj bi stranke plačale za to? In kaj jih motivira, da ga še naprej uporabljajo?

Na primer s programsko opremo LiveAgent helpdesk odgovorimo na ta vprašanja.

LiveAgent omogoča enostaven dostop do storitev za stranke. Pomaga racionalizirati interakcije s strankami prek različnih kanalov (e-pošta, družbeni mediji itd.).

Stranke plačujejo za vrhunske funkcije, ker pomagajo ustvariti več prihodkov. Z zmogljivimi orodji, kot so avtomatizacija, napredno poročanje, programska oprema za izdajo vstopnic in še veliko več, igra pomembno vlogo pri uspehu strank v mnogih podjetjih.

Uporabniki se vedno znova vračajo k temu, ker dobijo dostop do storitev za stranke, kar je odlična vrednost za njihov denar.

2. Dajte strankam razlog za nadgradnjo

Ustvarite razumne omejitve za svoje brezplačne storitve. Lahko analizirate podatke svojih konkurentov, da ugotovite, kaj morate obdržati brezplačno in kaj postaviti za plačljivi zid. Trik je v tem, da strankam omogočite, da vidijo takojšnjo vrednost, ki jo ponujate, ko nadgradijo.

Cene LiveAgent

3. Naj bo nadgradnja čim enostavnejša

Odstranite ovire, ki lahko uporabnike odvrnejo od nadgradnje na plačljivo različico. Poskrbite za čim lažji vpis in ponudite dodatno podporo strankam med postopkom prehoda.

4. Promovirajte premium različico

Naj bodo uporabniki vključeni. Pogosto poudarite prednosti nadgradnje na plačljivo različico. To lahko storite s ciljno usmerjenimi obvestili ali nadaljnjo e-pošto.

5. Zahtevajte povratne informacije

Pokažite strankam, da cenite njihovo mnenje, in jih spodbudite, da vam pošljejo povratne informacije.

Ali lahko freemiumi povzročijo izgubo dohodka?

Teoretično da, lahko. To se lahko zgodi, če je njihova stopnja pretvorbe v plačljivo različico prenizka. To pomeni, da se večina uporabnikov drži osnovnih funkcij namesto nadgradnje na plačljive napredne funkcije.

Ali lahko freemiumi povzročijo izgubo dohodka? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 4 Customers Paymore.svg

V zgornjem odstavku lahko najdete načine za izboljšanje stopnje konverzije freemium.

Razlike med brezplačnim in freemiumom

Brezplačna storitev nima plačljivega zidu, ki bi njene funkcije delil na brezplačno omejeno različico in plačljivo premium različico.

Po drugi strani pa freemium počne prav to. Omogoča dostop do premium vsebine za naročnino, ki jo morajo stranke plačati.

Ali je brezplačna preizkusna različica oblika freemiuma?

Čeprav imata nekaj podobnosti, brezplačna preizkusna različica ni oblika freemium. Osnovna razlika je v tem, da brezplačno preskusno obdobje traja določeno obdobje (30-dnevne brezplačne preizkuse), medtem ko v modelu freemium brezplačni načrt traja večno. Poleg tega brezplačna preizkusna različica omogoča dejansko uporabo vseh (ali vsaj večine) funkcij, ki jih ponuja sistem. Po drugi strani pa obstajajo različne omejitve uporabe v brezplačnem načrtu v sistemih freemium.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Kaj so storitve freemium?

Freemium model vam omogoča, da potencialne stranke pretvorite v plačljive stranke brez dodatnih stroškov pridobivanja. V tem modelu prihodkov so najosnovnejše funkcije storitve brezplačne, vse dodatne premium funkcije pa od strank zahtevajo, da plačajo večstopenjsko naročnino.

Kako dobite freemium?

Svoj pristop morate prilagoditi tako svojemu podjetju kot tudi vaši ciljni publiki. Če želite poenostaviti odgovor, morate ustvariti uspešen izdelek in nato na nekatere bolj izpopolnjene funkcije postaviti plačljivi zid. To bo uporabnike spodbudilo, da se spremenijo v plačljive stranke.

Kakšen je primer freemiuma?

Številna podjetja uporabljajo poslovni model freemium. Nekateri med njimi vključujejo Spotify, Trello, LinkedIn, WordPress, Mailchimp in Zapier.

Nazaj na Slovar Ustvarite račun BREZPLAČNO

Naša spletna stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov, kot je navedeno v našem pravilnik o zasebnosti in piškotkih.

×
Rezervirajte klic ena na ena in ugotovite kako lahko LiveAgent koristi vašemu podjetju.

Na voljo smo v več terminih

Rezervirajte si demo različico