MOS VoIP

Kaj je MOS v VoIP?

Povprečno mnenje (MOS) je ukrep ali meritev, ki se uporablja za merjenje kakovosti klica ali zvoka VoIP. Namesto da bi kakovost vašega VoIP klica opisali z nejasnimi izrazi, na primer dobro ali slabo, vam VoIP MOS VoIP daje objektivno merilo kakovosti govora.

Na splošno je MOS med 1 in 5, kjer 5 pomeni najboljšo kakovost klica VoIP, 1 pa nizko kakovost storitve. Te ocene je lažje primerjati kot subjektivne teste in komentarje, kot je “Imam veliko prekinjenih glasovnih klicev.”

Merjenje kakovosti govora z MOS je koristno tudi pri primerjavi dveh različnih ponudnikov klicev VoIP. Morda boste na primer ugotovili, da ima poslovna storitev VoIP klicev vedno boljše številke MOS kot brezplačna storitev. V tem primeru je smiselna izbira storitve z boljšo kakovostjo pogovora (t.j. višjo MOS številko).

Expert's note

Ko je kakovost pogovora pri VoIP klicu slabša, zaženite MOS preverjanje.

Ta številka vam bo pomagala pri bolj informiranem pogovoru z vašim oddelkom za tehnično podporo.

Zdaj pa si poglejmo globlje povprečno oceno mnenja (MOS) in kako se to merilo kakovosti izračuna.

Merjenje MOS

V praksi večina ljudi uporablja programsko opremo za izračun MOS. Tako vam ni treba odpreti Excela ali uporabiti kalkulatorja, da bi ročno pripravili meritev. Kljub temu je koristno vedeti, kako je MOS izračunan, da ga bolje razumemo.

Prvi korak pri izračunu MOS je zbiranje naslednjih podatkovnih točk. Upoštevajte, da lahko uporabite programsko opremo za spremljanje učinkovitosti omrežja za hitrejše zbiranje teh številčnih podatkov o meritvah.

  • zakasnitev širjenja – Izmerite čas, potreben, da posamezni digitalni signal potuje po celotnem omrežju. Kompleksnejša omrežja z usmerjevalniki, stikali in drugimi zamudami imajo običajno večjo zamudo pri širjenju. Povedano drugače, ta metrika meri enosmerno zamudo za potovanje podatkov iz vašega računalnika do osebe, ki jo kličete.
  • Zakasnitev paketiranja – ta časovna metrika predstavlja čas, potreben za pretvorbo informacij, kot je zvok vašega pogovora, v digitalne informacije (tj. glasovne pakete) in njihovo končno dekodiranje na drugem koncu. Upoštevajte, da ima lahko uporaba nestisnjenega kodeka manjšo zamudo pri paketiranju.
  • medpomnilnik trepetanja – digitalni podatki, ki predstavljajo vaš klic, ne prispejo vedno po pričakovanjih. Posledično so potrebne zamude za kompenzacijo razlik v času prihoda paketov. Ko se odstotek izgube paketov poveča, je treba glasovne pakete ponovno poslati. To povzroča več zamud pri obdelavi in zakasnitev medpomnilnika. Navsezadnje se težave z medpomnilnikom tresenja prevedejo v težave z VoIP (glasovni protokol prek internetnega protokola).
Vektor meritev

Ko začnete spoznavati več o spremljanju učinkovitosti omrežja, obstaja še nekaj izrazov, ki jih boste morda želeli vedeti za diagnosticiranje težav z VoIP.

  • RTP paket – Protokol v realnem času (RTP) premika glasovne informacije ali glasovne pakete po omrežju. Na nemoteno delovanje paketnih prenosov RTP vplivajo različni dejavniki, kot so izguba paketov, tresenje in zakasnitev. Razumevanje zmogljivosti paketov RTP je ključnega pomena za pravilno razumevanje statistike VoIP.
  • število paketov – ta meritev je uporabna, ker v kontekst postavi izgubo paketov. Na primer, če ima vaš VoIP klic 50 paketov na sekundo in izgubljate 5 paketov na sekundo, izgubite znaten del klica, da se paket izpusti. Število vključenih paketov se razlikuje glede na uporabljen VoIP kodek.
  • simulacija izgube paketov – Preden začnete klic VoIP, lahko s simulacijo izgube paketov ocenite kakovost govora klica. Za kritične aplikacije, kot so pomembni poslovni klici, je pametno uporabiti simulacijo izgube paketov za diagnosticiranje težav.

Kakšne so prednosti dobrega MOS za VoIP?

Vaša povezava VoIP mora vzdrževati dober MOS, da lahko kar najbolje izkoristite IP-telefonijo.
Na splošno je sprejemljiva ocena od 4,3 do 5. Vendar pa se lahko kakovost glasovnega klica šteje za »v redu«, če vaše povprečno mnenje pade na 3.6. Če opazite, da posamezni rezultati padejo pod 3,6, bo vaš pogovor morda začel zveneti kot robotski glas.

Upoštevajte, da je koristno meriti MOS večkrat čez dan, da določite svoj povprečni rezultat. Če sprejmete več ukrepov, boste morda našli čase, ko bo vaša internetna povezava uporabljala manjšo pasovno širino.

Uporaba MOS-a za opis kakovosti vašega glasu prek IP-ja je veliko boljša od nejasnih opisov, kot sta »glas robota« ali »odlična kakovost«. Ko imate na voljo več povprečnih ocen mnenj, se lahko bolje pogovorite o načinih, kako se izogniti težavam s kakovostjo vaših klicev z omrežnimi inženirji.

Povežite svojega VoIP ponudnika s programsko opremo za pomoč uporabnikom - LiveAgent

Kako povečati svoje MOS rezultate?

Nihče se ne veseli slabe kakovosti VoIP. Preden se vrnete na tradicionalne glasovne klice, ne obupajte. Obstaja nekaj preprostih načinov za boljše zvočne signale.

Poiščite pomoč pri svojem ponudniku internetnih storitev

Začnite tako, da svojega ponudnika internetnih storitev povprašate o načinih, kako se izogniti prezasedenosti omrežja. Morda vam bodo povedali, kako izboljšati kakovost klicev v celotnem omrežju. Če želite ponazoriti težave, s katerimi se soočate, ponudite, da med klicem zaženete orodje za ping s tehnično podporo. V obsežnejši mreži podjetja lahko IT uporablja orodja za spremljanje omrežnih naprav za diagnosticiranje vzroka zdravstvenih težav VoIP. V nekaterih situacijah lahko ocena omrežja pomaga določiti vzrok upočasnitve omrežja.

Morda vam bodo povedali, da ima celotno omrežje omrežne napake zaradi nujnega vzdrževanja. V tej situaciji morda nimate sreče. Razmislite o prestavitvi klicev na drug čas, da se izognete slabi kakovosti klicev. V nasprotnem primeru prosite svojega ponudnika internetnih storitev za nasvete o boljšem upravljanju omrežnega prometa na vaši lokaciji, da daste prednost telefonskim klicem.

Expert's note

Poskrbite, da se o zakasnitvi omrežja pogovorite s svojim ponudnikom internetnih storitev, če je ne prikaže.

Vaš ponudnik internetnih storitev ima morda dodatne nasvete glede na svoje izkušnje s spremljanjem omrežja.

Vprašajte svojega ponudnika storitev VoIP za nasvet

Omrežje visoko zmogljivo VoIP je zasnovano tako, da se izogne prekinjenim klicem, vendar se ti še vedno včasih zgodijo. Ob predpostavki, da delate s profesionalnim ponudnikom VoIP, ki uporablja hiter kodek za VoIP klice, lahko izvedete nekaj testov. Lahko izvajajo testiranje kakovosti izkušenj (znano tudi kot QoE za VoIP). Ta ukrep upošteva vaš pogled kot človeka, ki opravlja glasovne klice. Poleg tega lahko izvedejo povprečno oceno (MOS), da bolje razumejo vašo situacijo digitalnega signala.

Ko zberete te informacije, vprašajte svojega ponudnika storitev VoIP, kaj lahko storite, da se izognete nadaljnjemu poslabšanju kakovosti govora. Morda vam predlagajo, da zaženete posodobitev vdelane programske opreme na vašem modemu ali usmerjevalniku. Poleg tega lahko preklop na drug mikrofon pomaga zmanjšati hrup v ozadju med telefonskimi klici. Na splošno ima lahko stanovanjski načrt ponudnika VoIP manj zmogljivosti za izboljšanje kakovosti vašega glasovnega signala.

Če povzamemo, obstaja nekaj načinov, kako lahko izboljšate svoj VoIP MOS in imate boljše klice.

  • Ohranjanje pasovne širine – Pred klicem izklopite druge naprave in aplikacije, da ne bo ovir za promet VoIP.
  • hitrost kodeka – Vprašajte svojega ponudnika storitev VoIP, če lahko spremenite hitrost kodeka. Privzete vrednosti v nastavitvah kodeka niso idealne v vsaki situaciji.
  • Zvok visoke ločljivosti – Razmislite o uporabi slušalk za odpravljanje hrupa med klici, ker vam to lahko pomaga zmanjšati hrup v ozadju.
VoIP ilustracija

Ko napredujete pri izboljševanju kakovosti glasu, se lahko srečate še z nekaj izrazi.

  • faktor ocene – nanaša se na tehnično formulo, imenovano model E. Model E je zapisan kot R = Ro – Is – Id – Ie + A + W. Vsaka spremenljivka v modelu je ločen faktor ocenjevanja, ki na koncu opisuje kakovost klica.
  • Faktor prednosti – spremenljivka v modelu E predstavlja udobje za končnega uporabnika. Model predvideva, da ljudje zaradi udobja lahko prenašajo nižjo kakovost glasu (tj. pripravljenost mnogih ljudi, da tolerirajo težave s kakovostjo pri klicu mobilnega telefona).
  • osnovni faktor – To je “Ro” v modelu E. Nanaša se na učinke hrupa v ozadju, ki lahko vplivajo na kakovost faktorja.

Ready to start using VoIP services?

LiveAgent created the call center features to provide superior customer communication via phone.

Frequently asked questions

Kakšna je vrednost MOS v VoIP?

Povprečna ocena mnenj (MOS) je merilo ali meritev, ki se uporablja za merjenje kakovosti VoIP klicev. MOS je med 1 in 5, kjer 5 pomeni najboljšo kakovost klica VoIP, 1 pa nizko kakovost storitve.

Kaj sestavlja MOS?

MOS temelji na več dejavnikih, vključno z zamudo pri širjenju, zakasnitvijo paketiranja in medpomnilnikom tresenja. Za dobro konfiguriran strežnik VoIP je manj verjetnosti, da bo imel težave, vendar lahko udari v katero koli storitev VoIP.

Kako merite MOS?

Čeprav je MOS mogoče izmeriti ročno, le malo ljudi to počne na ta način. Če poskušate izboljšati zmogljivost namiznih VoIP telefonov v velikem podjetju, raje uporabite omrežna orodja. Specializirana omrežna orodja lahko tudi olajšajo merjenje zakasnitve v omrežju.

Kaj je dober MOS za VoIP?

Dober MOS za VoIP je med 4,3 in 5. Če je mogoče, se potrudite, da se vaš MOS približa 5.

Kakšna je dobra internetna hitrost za VoIP?

Večina strokovnjakov predlaga internetno hitrost 5 megabitov za prenos in nalaganje za sodoben VoIP. Ta hitrost omogoča tudi brskanje po spletu in pošiljanje e-pošte med opravljanjem VoIP klica. Ko si internetno povezavo delite z mnogimi drugimi ljudmi (npr. 100 – 999 uporabnikov v veliki stavbi), kupite najhitrejšo internetno storitev, ki si jo lahko privoščite.

Kakšne so prednosti MOS?

MOS je koristno diagnostično orodje za izboljšanje učinkovitosti VoIP klicev. Namesto da preprosto opišete VoIP klic kot dober ali slab, lahko dobite objektivno oceno do 5. Če se uporablja skupaj z drugimi meritvami omrežja, kot je zamuda, lahko MOS pospeši odpravljanje težav s kakovostjo VoIP.

Kaj vpliva na vaš testni VoIP MOS?

Na vaš MOS vpliva več glavnih dejavnikov: ponudnik storitev VoIP, ponudnik internetnih storitev in omrežje. Če želite povečati svoj testni MOS in uživati v boljših klicih VoIP, delajte na optimizaciji vsakega faktorja MOS.

Nazaj na Slovar Ustvarite račun BREZPLAČNO

Naša spletna stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov, kot je navedeno v našem pravilnik o zasebnosti in piškotkih.

×
Rezervirajte klic ena na ena in ugotovite kako lahko LiveAgent koristi vašemu podjetju.

Na voljo smo v več terminih

Rezervirajte si demo različico