Listening to podcast on phone

Zagon poddaje kontrolni seznam

Poddaje so odličen način za deljenje vaših zanimanj in idej s svetom, nastavite pa jih je enostavno z le nekaj preprostimi koraki. Vsakdo lahko ustvari podcast in obstaja več načinov za začetek.

Podcasti so pogosto povezani z osebno uporabo, ko ljudje poslušajo posnetke oddaj ali predavanj na svojih pametnih telefonih ali drugih napravah. Vendar pa so podcasti lahko tudi odlično marketinško orodje za podjetja. Mnoga podjetja že uporabljajo podcaste za doseganje širšega občinstva in povezovanje s potencialnimi strankami.

Pomen kontrolnega seznama za začetek poddaje

Ko zaženete podcast, morate narediti nekaj ključnih stvari. Kontrolni seznam za začetek podcasta vam bo pomagal dokončati vse, kar je potrebno, da začnete na pravi nogi.

Če sledite temu seznamu korak za korakom, boste na dobri poti, da zaženete uspešen podcast, ki bo pritegnil in zabaval vaše poslušalce. To je pomembno, ker vam uspešen podcast lahko pomaga zgraditi avtoriteto in verodostojnost v vaši industriji ter doseči novo občinstvo.

Komu lahko koristi začetni kontrolni seznam podcastov

  • Podjetja

Za poslovne namene se podcasti lahko uporabljajo kot marketinško orodje za promocijo izdelkov ali storitev ali za vzpostavljanje odnosov s strankami. Kot tak je lahko začetek kontrolnega seznama podcastov zelo koristen za podjetja, ki želijo narediti valove v svetu podcastov.

  • Ustvarjalci

Podkasti so tudi odličen način za ustvarjalce vsebin, da zgradijo bazo občinstva in delijo ideje s svetom. Če ste ustvarjalec vsebine, vam lahko priprava kontrolnega seznama podkastov pomaga začeti vašo oddajo in poveča vaše možnosti za uspeh.

  • Blogerji

Vsakdo, ki vodi svoj spletni dnevnik, ima lahko koristi tudi od uporabe podcasta za dopolnitev misli, ki jih deli na zaslonu, z zvočnimi posnetki. Če začnete podcast in vključite objave v spletnem dnevniku kot epizode, lahko blogerji promovirajo vsebino na nov način.

Raziščite naš kontrolni seznam za začetek podkasta

Zagon poddaje kontrolni seznam

Prva stvar, ki jo morate narediti, ko ste podcaster začetnik, je določiti svoje cilje in kaj želite doseči.

Zakaj je pomembno postaviti svoje cilje??

Vaši cilji bodo gonilna sila za vsako odločitev, ki jo sprejmete za svoj podcast. Pomagali vam bodo določiti ciljno občinstvo, teme, ki jih želite obravnavati, format vaše oddaje in dolžino posamezne epizode.

woman sitting down in office at her desk working on laptop and taking notes

Kako postaviti svoje cilje?

Vaš cilj je lahko kar koli, od krepitve prepoznavnosti blagovne znamke do povečanja angažiranega občinstva ali prodaje. Ko boste vedeli, kakšni so vaši cilji, se boste veliko lažje odločili glede svojega podkasta.

Če niste prepričani, kakšni bi morali biti vaši cilji, si vzemite nekaj časa za razmišljanje in zapišite nekaj zamisli. Ko imate seznam možnih ciljev, ga lahko začnete zoževati na enega ali dva, ki sta za vas najpomembnejša.

Katera orodja uporabiti za postavljanje svojih ciljev?

  • SMART delovni list s cilji – za postavljanje ciljev, ki so specifični, merljivi, dosegljivi, ustrezni in časovno omejeni
  • Urejevalnik besedil – za zapisovanje in razmišljanje o idejah
  • Preglednica – za spremljanje vašega napredka in ciljnih mejnikov

Identify a specific topic or area of interest that you will be focusing on in your podcast.

Zakaj je pomembno najti svojo nišo?

Izbira niše daje vašemu podkastu jasen namen in usmeritev. Prav tako je večja verjetnost, da boste lahko zgradili močno in zvesto občinstvo.

Marketing agents - illustration

Kako najti svojo nišo?

Ni nujno, da je vaša tržna niša preveč specifična, vendar mora biti dovolj osredotočena, da lahko zlahka govorite o temah, povezanih z njo. Ko izbirate tržno nišo, razmislite o tem, kaj vas navdušuje, v čem imate strokovno znanje in kaj bi vaše ciljno občinstvo zanimalo.

Katera orodja uporabiti za iskanje svoje niše?

  • Hobiji in interesi – za razmišljanje o svojih strokovnih področjih
  • Google Trends – da vidite, katere teme se iščejo
  • Platforme družbenih medijev – da bi dobili predstavo o čem se ljudje pogovarjajo na spletu

Ugotovite, koga želite kot idealnega poslušalca za svoj podcast, kakšna je vaša ciljna publika in kdo bi lahko bila vaša prihodnja publika.

Zakaj je pomembno prepoznati svoje potencialne poslušalce?

Določitev vaše ciljne publike vam bo pomagala pri odločitvi, katere teme pokrivate, format vaše oddaje in kako boste tržili svoj podcast. Pri postavljanju ciljev, ki jih želite doseči, je vredno razmisliti tudi o tem, kdo je vaš idealen poslušalec, zato mora to iti z roko v roki s prvim korakom.

Customer research illustration

Kako prepoznati svoje potencialne poslušalce?

Raziskovanje vaše ciljne publike pomeni uporabo platform družbenih medijev, Google Analytics in anket. Če niste prepričani, kje začeti, začnite z razmišljanjem o tem, koga želite doseči s svojim podcastom in o čem bi jih morda zanimalo.

Katera orodja uporabiti za prepoznavanje potencialnih poslušalcev?

  • Google Analytics – za sledenje, od kod prihaja promet na vaše trenutno spletno mesto ali blog
  • Platforme družbenih medijev – da dobite predstavo o tem, kdo govori o vaši niši
  • Ankete – za zbiranje podatkov neposredno od vaše ciljne publike

Odločite se, kje boste gostili svoj podcast. Izbirajte med različnimi platformami gostovanja, ki so na voljo.

Zakaj je pomembno poiskati ponudnika gostovanja podcastov?

Platforma za gostovanje podcastov je mesto, kjer bodo vaše zvočne datoteke shranjene in distribuirane. Zato je ključnega pomena, da izberete zanesljivega gostitelja, ki vam lahko zagotovi funkcije in podporo, ki jo potrebujete.

Kako poiskati ponudnika gostovanja podcastov?

Izbirate lahko med številnimi različnimi platformami za gostovanje podcastov, zato raziščite tisto, ki je prava za vas. Ko primerjate gostitelje, upoštevajte dejavnike, kot so cena, lastnosti, enostavnost uporabe in podpora strankam.

Katera orodja uporabiti za iskanje ponudnika gostovanja podcastov?

  • Primerjalna spletna mesta – za primerjavo različnih platform za gostovanje podcastov
  • Ocene strank – da dobite predstavo o tem, kaj drugi ljudje pravijo o določenih gostiteljih
  • Imeniki podcastov – da poiščete priljubljene in dobro uveljavljene gostitelje podcastov

Ugotovite, kaj potrebujete za snemanje svojih epizod podcasta in kje lahko najdete to opremo, da jo lahko kupite.

Zakaj je pomembno kupiti opremo za poddaje?

Če želite ustvariti visokokakovostne zvočne posnetke, boste morali vložiti v osnovno opremo za podcaste. Ni nujno, da je to drago, vendar je vredno razmisliti, kaj potrebujete za začetek.

Kako kupiti opremo za podcast?

Razmislite o vrsti mikrofona, ki ga potrebujete, in o tem, ali želite vlagati v dodatno programsko opremo na tej stopnji ali šele pozneje, ko postanete izkušen podcaster. Prav tako je dobro razmisliti o tem, kam boste shranjevali svoje posnetke podcastov in kako jih boste urejali.

Katera orodja uporabiti za nakup opreme za podcast?

  • Pregledi mikrofonov – za primerjavo različnih vrst mikrofonov glede kakovosti zvoka
  • Programska oprema za podcasting – za snemanje vaših epizod in postopek urejanja
  • Akademija za gostitelje podcastov – za navodila pri izbiri prave opreme za podcaste

Preden začnete snemati, preverite, ali je vse nastavljeno in deluje pravilno.

Zakaj je pomembno, da preizkusite svojo storitev gostovanja podcastov?

S tem korakom se boste izognili tehničnim težavam v nadaljevanju. Omogoča vam tudi, da se seznanite s platformo podcastov in zagotovite, da vse teče gladko od samega začetka.

Career copywriter

Kako preizkusiti storitev gostovanja podcastov?

Ustvarite preskusno epizodo in jo naložite na izbranega gostitelja, nato poslušajte posnetek, da preverite kakovost zvoka in odkrijete morebitne težave. Prav tako lahko prosite prijatelja ali družinskega člana, da posluša epizodo in vam posreduje povratne informacije.

Katera orodja uporabiti za testiranje storitve gostovanja podcastov?

  • Programska oprema za snemanje podcastov – za ustvarjanje preskusne epizode
  • Vodnik za gostovanje podcastov – za odpravljanje težav, na katere lahko naletite
  • Imeniki podcastov – da preverite, ali se vaše epizode pravilno distribuirajo

Pripravite se na svoje prvo snemanje tako, da sestavite približen scenarij in naredite seznam, kaj bi lahko vprašali vsakogar, ki se vam pridruži v oddaji.

Zakaj je pomembno napisati oris epizode?

S tem boste lažje ostali na pravi poti med snemanjem in zagotovili, da bodo vaše epizode dobro strukturirane in tekoče. Vnaprejšnja priprava vprašanj je dober način za načrtovanje, če v svojo oddajo vabite goste.

Kako napisati oris epizode?

Začnite s premišljevanjem idej o temah podcastov, ki jih želite zajeti v svoji prvi epizodi. Ko imate nekaj idej, jih razdelite v podrobnejšo strukturo. Ne pozabite pustiti nekaj prostora za spontanost in razpravo.

Katera orodja uporabiti za pisanje osnutka epizode?

  • Aplikacija za pisanje zapiskov – za pripravo osnutka vaše epizode
  • Orodja za raziskovanje – za pomoč pri pripravi na kakršne koli intervjuje ali razprave
  • Google Dokumenti – za sodelovanje, če delate z gostiteljem sopodkasta ali gostom
  • Programska oprema Survey – za pomoč s pisanjem vprašanj

Če nameravate v svoji oddaji spraševati goste, se obrnite na morebitne intervjuvance in se dogovorite za primeren čas za klepet.

Zakaj je pomembno načrtovati razgovore?

Če boste zaslišali nekaj gostov, boste dobili veliko materiala za vašo epizodo. Načrtovanje časa in datuma, ki je primeren za vse strani, bo pomenilo, da ne boste naleteli na nobene težave, ko boste poskušali stopiti v stik s sogovorniki.

Kako načrtovati intervjuje?

Razmislite, koga bi radi intervjuvali in zakaj. Ko imate v mislih nekaj ljudi, stopite v stik z njimi prek e-pošte ali družbenih medijev in predlagajte čas za klepet. Vedno spoštujte njihov čas in poskušajte biti čim bolj prilagodljivi.

Katera orodja uporabiti za načrtovanje intervjujev?

  • Programska oprema za koledar/razpored – za usklajevanje datumov in ur
  • Komunikacijska orodja – za vzpostavitev stika s potencialnimi gosti
  • Predloga za vprašanja za intervju – za pomoč pri pripravi na klepet

Zdaj, ko je priprav konec, je čas, da ustvarite svoj prvi podcast.

Zakaj je pomembno, da posnamete svojo prvo epizodo?

To je trenutek, ki ste ga čakali – čas, da svojo strast delite s svetom. Snemanje vaše prve epizode vam bo pomagalo premagati morebitne živce in okusili boste, kako je biti voditelj podcasta.

Kako posneti svojo prvo epizodo?

Snemalno opremo postavite v tiho sobo in preverite, ali imate vse, kar potrebujete. Izklopite obvestila, izvedite preverjanje zvoka (zvočni posnetek), preverite vhod za slušalke in mikrofon, odprite snemalno programsko opremo, pritisnite za snemanje in shranite zvočne datoteke (zvočne datoteke).

Če vodite intervju s podcastom, morate gostu zagotoviti, da sledi istim korakom pred snemanjem kot zgoraj, nato pa odprite programsko opremo za videokonference, da ga pokličete.

Katera orodja uporabiti za snemanje vaše prve epizode?

  • Mikrofon – za snemanje vašega glasu
  • Slušalke – za poslušanje kakršnih koli težav z zvokom in odstranjevanje hrupa v ozadju
  • Programska oprema za snemanje – za zajem vašega zvoka
  • Programska oprema za video klice – če intervjuvate goste na daljavo

Ko posnamete svojo epizodo, je čas, da jo izpopolnite.

Zakaj je pomembno urediti podcast?

Naknadna obdelava vam bo pomagala izbrisati vse napake, odstraniti morebitne nerodne premore in zagotoviti, da vaša epizoda teče gladko. To je tudi dobra priložnost, da dodate kakršno koli uvodno glasbo podcasta ali zvočne učinke.

Kako urediti podcast?

Vzemite svoje posnetke in odprite programsko opremo za urejanje, uvozite zvočno datoteko, odstranite vse neželene odseke, dodajte uvodno glasbo/zvočne učinke podcasta (neobvezno) in nato izvozite novo datoteko v format po vaši izbiri (npr. datoteke mp3 ).

Katera orodja uporabiti za urejanje poddaje?

  • Programska oprema za urejanje zvoka – za rezanje in spajanje vaših posnetkov
  • Zvočni učinki – za dodajanje dodatne produkcijske vrednosti (neobvezno)
  • Uvodna glasba – za pomoč pri ustvarjanju razpoloženja za vašo epizodo (neobvezno)
  • Kontrolni seznam za postprodukcijo – za zagotovitev, da ne zamudi ničesar

Zadnji korak je, da preverite, ali je vaša prva epizoda vidna, tako da jo uvrstite v različne imenike podcastov.

Zakaj je pomembno, da oddate svoj podcast?

Z uvrstitvijo vaše oddaje v priljubljene imenike boste lahko dosegli povsem novo občinstvo potencialnih poslušalcev, saj bodo ljudje lahko našli vaš podcast, ko bodo iskali sorodne ključne besede.

Kako oddati svoj podcast?

Celoten postopek se razlikuje glede na določen imenik podcastov, vendar na splošno boste morali zagotoviti naslov oddaje, opis podcasta, URL vira podcasta RSS, naslovnico in kategorijo.

Katera orodja uporabiti za oddajo poddaje?

  • Imeniki – uvrstite svojo oddajo na priljubljeno platformo podcastov, kot so iTunes/Apple Podcasti, Spotify, Google in Stitcher
  • URL vira RSS – od vašega gostitelja poddaje
  • Naslovnica – na primer datoteka 1400 x 1400 slikovnih pik JPEG ali PNG v barvnem prostoru RGB z ustrezno velikostjo datoteke (pod 500 kb)

Zadnji korak je, da začnete oglaševati svoj podcast, tako da ga lahko ljudje najdejo in poslušajo.

Zakaj je pomembno promovirati podcast?

Če želite, da ljudje poslušajo vašo oddajo in uspešno lansirajo podcast, jih morate obvestiti, da obstaja. Trženje vašega podcasta je najboljši način za ustvarjanje ozaveščenosti in zanimanje ljudi za to, kar ponujate.

Social media research illustration

Kako promovirati podcast?

Some popular methods include social media, by sharing each episode on your accounts and creating a dedicated page for your show, reaching out to influencers, or submitting guest post articles; blogging, by writing a synoptic or show-notes style post with highlights; sending out a press release, to let the media know about your new show; and advertising, both online (Facebook Ads, Google AdWords) and offline (sponsorships, trade shows).

Tip! Make use of LiveAgent social media support software and benefit from advanced automation to simplify communication on your social media accounts. You can connect all of your channels and streamline the way you answer questions. Every private message will end up in one inbox. Useful, isn’t it?

Which tools to use for promoting your podcast?

  • Marketing assets – to make it easy for people to share your show
  • Social media – platforms like Twitter, Facebook, and Instagram
  • Affiliate marketing – if you have products or services to sell
  • Blog posts – to share each new episode
  • Programska oprema za podporo družbenim medijem LiveAgent – za enostavno upravljanje vseh sporočil

Kako izmeriti uspeh podkasta

Imeti cilj, kot v prvem koraku našega začetka kontrolnega seznama podkastov, vam bo v pomoč pri določanju, kako želite meriti uspeh svoje oddaje. Nato lahko sledite meritvam v naslednjih kategorijah, če so primerne za vaše cilje, in poiščete ključne izsledke iz podatkov.

Naročnine

To je najpreprostejša metrika za sledenje, ker gre za preprosto število, ki sčasoma narašča (ali pada). Število naročnikov si lahko ogledate v večini imenikov podcastov, pa tudi prek vaše platforme za gostovanje.

Prenosi

Ogledate si lahko tudi število prenosov v večini imenikov podkastov ali prek vaše platforme za gostovanje. Ta številka vam bo dala predstavo o tem, koliko ljudi posluša vaše epizode.

Povratne povezave

Število novih povezav, ki se prikažejo in kažejo nazaj na vaše spletno mesto ali blog, je še ena dobra meritev za sledenje. Z orodjem, kot je Ahrefs, lahko vidite, koliko novih napotitvenih domen povezuje vaše spletno mesto.

Omembe/deljenje v družabnih omrežjih

Če želite spremljati, kako pogosto ljudje govorijo o vašem podkastu, lahko nastavite Google Alert za ime svoje oddaje. Tako boste obveščeni vsakič, ko nekdo omeni vaš podkast v spletu.

Promet na spletnem mestu

Če imate spletno mesto ali blog za oddajo, lahko spremljate število obiskovalcev, ki prihajajo na vaše spletno mesto iz vaših epizod podkasta. Ta metrika vam bo dala predstavo o tem, kako učinkovite so vaše trženjske strategije pri vračanju prometa nazaj na vaše spletno mesto.

Stopnje konverzije

Če imate za svoj podkast določen cilj (kot je pridobivanje potencialnih strank ali prodaja), boste želeli slediti stopnji konverzije svojih poslušalcev. Ta metrika vam pove, koliko ljudi izvede želeno dejanje po poslušanju vaših epizod.

Ocene in mnenja

Nazadnje je še eno dobro merilo uspeha število in povprečna ocena ocen in pregledov, ki jih dobite v imenikih podkastov. Te povratne informacije vam lahko pomagajo razumeti, kaj je ljudem všeč (in kaj ne) pri vaši oddaji, da lahko naredite potrebne izboljšave.

Povzetek začetka kontrolnega seznama za podkast

  • Določite si cilje
  • Poiščite svojo nišo
  • Prepoznajte svoje potencialne poslušalce
  • Poiščite ponudnika gostovanja podkastov
  • Kupite svojo opremo za podkaste
  • Preizkusite svojo storitev gostovanja podkastov
  • Napišite oris epizode (in vprašanja za goste, če je primerno)
  • Načrtujte intervjuje (če je primerno)
  • Posnemite svojo epizodo
  • Uredite podkast
  • Predložite svoj podkast
  • Promovirajte svoj podkast

Frequently asked questions

Katerih je 5 glavnih stvari, ki jih morate vedeti, preden začnete s podkastom?

Najprej se odločite, katero od mnogih različnih vrst podcastov želite ustvariti in kakšna oblika bi bila najboljša za to vrsto vsebine. Drugič, poskrbite, da boste imeli za svojo oddajo ime, ki pritegne pozornost. Nato poiščite platformo za gostovanje, kjer veste, da se bodo ljudje lahko naročili na vaše epizode in jih prenesli. Nato investirajte v visokokakovostno zvočno opremo in orodja za urejanje, da zagotovite, da bo vaš podkast zvenel profesionalno. Na koncu ugotovite vrzel na trgu, ki jo lahko zapolni vaš podkast, da bo izstopal od ostalih in vedeli boste, da ima možnost za uspeh.

Ali potrebujem občinstvo, da začnem podkast?

Občinstvo že od samega začetka vam daje obstoječo skupino poslušalcev, ki jih zanima, kaj imate povedati, kar je lahko velika spodbuda, ko ste podcaster začetnik. Kot rečeno, podkast lahko začnete brez občinstva. Morda se boste morali le nekoliko bolj potruditi, da boste ljudi najprej uglasili. Če nimate obstoječe baze poslušalcev, iz katere bi črpali, poskusite stopiti v stik s prijatelji, družino in drugimi potencialnimi poslušalci prek družbenih medijev ali spletnih forumov, da jih obvestite o svoji oddaji.

Kako pogosto naj izdam nove epizode podkasta?

Na to vprašanje ni enoznačnega odgovora, saj se optimalni urnik izdaje za podcast razlikuje glede na temo podcasta, občinstvo, ki ga želite doseči, in druge dejavnike. Vendar pa je dobro pravilo, da objavite nove epizode vsaj enkrat na teden, če ne še pogosteje. Tako boste poslušalce pritegnili in se vračali po več vsebine

Kateri je najboljši format za podcast?

To se bo razlikovalo glede na vrsto vsebine, ki jo želite ustvariti. Na koncu dneva je pomembno, da eksperimentirate in ugotovite, kaj vam in vašemu občinstvu najbolj ustreza. Nekateri najbolj priljubljeni formati vključujejo intervjuje, samostojne oddaje, okrogle mize in poddaje, ki jih organiziramo skupaj.

O čem naj govori moja prva epizoda podkasta?

Odvisno je od vaše ciljne publike, vendar bistvo je, da morate izbrati temo, ki je ustrezna in zanimiva za vaše poslušalce. Nato morate pripraviti visokokakovostno vsebino podkasta, ki jim bo pomagala pri učenju in rasti.

Sorodni viri

Naša spletna stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov, kot je navedeno v našem pravilnik o zasebnosti in piškotkih.

×
Rezervirajte klic ena na ena in ugotovite kako lahko LiveAgent koristi vašemu podjetju.

Na voljo smo v več terminih

Rezervirajte si demo različico